Asiakaspalvelu: 010 424 2910
AUKIOLOAJAT:  ma-to klo 8 -16, pe 8-15
Puhelinaika klo 9.30-15

UKK/FAQ / FI

Olethan tehnyt huoltoyhtiölle tulo- tai lähtöilmoituksen? Asukkaan maistraattiin tekemä osoitteen- tai nimenmuutos ei päivity huoltoon eikä isännöintiin. Tee omalle huoltoyhtiölle ilmoitus kirjallisesti joko sähköisesti Kartanon Kiinteistöpalveluiden sivujen kautta tai toimistolla paikan päällä. Näin huoltoyhtiössä asukas kirjataan virallisesti talonkirjoille sekä nimenvaihdosta tehdään pyyntö huoltomiehelle. Nimen päivittyminen oveen ja postilaatikkoon kestää noin pari viikkoa riippuen työjonosta, kuun vaihde ruuhkauttaa työtilauksia.

Asiakaspalvelu kirjaa korjauspyynnöstäsi työtilauksen huoltomiehelle. Työjonossa saattaa olla useampi työ, ja kiireelliset vesivuodot tai ovenavaukset menevät edelle. Siksi me asiakaspalvelussa emme pysty antamaan työlle tarkkaa aikataulua. Mikäli haluat olla itse paikan päällä, kun huoltomies tulee paikalle, voit jättää puhelinnumerosi työtilauksen yhteydessä. Silloin huoltomies sopii käynnin suoraan kanssasi. Vikailmoituksen voit tehdä myös sähköisesti Kartanon Kiinteistöpalveluiden sivujen kautta. Varmistathan ensin mikä huoltoyhtiö kohdettanne hoitaa.

Olet oikeassa paikassa/soitat oikeaan paikkaan, jos asiasi koskee KaukajärviosuuskuntaaKartanon IsännöintipalveluaKartanon Kiinteistöpalvelua tai Kartanon Puhtauspalvelua. Mikäli asiasi ei hoidu suoraan asiakaspalvelussa, sinut ohjataan tarvittaessa oikealle henkilölle tai jätämme soittopyynnön puolestasi.

Vain osakkeenomistaja voi tilata lisäavaimia tai sarjoituksen asuntoon isännöintitoimiston kautta omalla kustannuksellaan. Mikäli avaimen mukana on kadonnut yhteystietoja, voi lukkojen sarjoitus olla tarpeellista huoneiston ja taloyhtiön turvallisuuden kannalta. Vuokralainen ei voi tilata avaimia itse, vaan hänen täytyy sopia mahdollisesta lisäavaintilauksesta tai sarjoituksesta vuokranantajansa kanssa

Jos olet osakkeenomistaja, tulee sinun toimittaa kopio joko henkilöllisyystodistuksesta tai virkatodistuksesta kiinteistösihteerille. Ilmoita nimenmuutos myös omaan huoltoyhtiöön, sieltä päivitetään talonkirjat ja hoidetaan nimenvaihto oveen.

Autopaikan vuokrasopimus on henkilökohtainen eikä sitä saa siirtää asunnon myynnin yhteydessä. Autopaikka vuokrataan seuraavalle jonossaolijalle, jolla ei vielä ole yhtään autopaikkaa. Ostaja voi halutessaan kysyä toimistoltamme vapaita autopaikkoja ja jonotilannetta.

Järjestyssäännöt antavat yhteisiä ohjeita taloyhtiössä asumiseen. Mikäli jonkun asukkaan normaalista poikkeava ja järjestyssääntöjen vastainen elämäntapa häiritsee toistuvasti muita asukkaita, on asiasta syytä ilmoittaa isännöitsijälle kirjallisesti. Aluksi paras menettely on ystävällinen huomautus suoraan häiriön aiheuttajalle. Mikäli tästä ei ole apua, voit ilmoittaa asiasta yhtiönne isännöitsijälle. Häiriöilmoituksen jälkeen tapausta selvitetään ja lähetetään tarvittaessa kirjallinen huomautus tai varoitus häiriön aiheuttajalle. Ilmoittajan nimeä ei kerrota eteenpäin ilmoituksen saajalle. Tee isännöitsijälle uusi kirjallinen ilmoitus mikäli häiriöt edelleen jatkuvat.

Vastuunjakoa taloyhtiön ja osakkaan tai asukkaan välillä, on esitetty selkeästi täällä.

Isännöimiemme kohteiden vastikeasioita hoitaa ensisijaisesti kohteen vastikevalvoja.

Nopeimmin asiakirjojen tilaus onnistuu täällä.

Puhtauspalveluidemme valikoima on laaja niin taloyhtiöille, yrityksille kuin henkilöasiakkaillekin. Suoritamme kaikki siivoukset huolella ja ammattitaidolla. Sopimukset räätälöidään aina asiakkaiden tarpeiden mukaan. Pääset tutustumaan koko valikoimaamme täällä. Tervetuloa tyytyväisten asiakkaidemme joukkoon!

Kyllä voi ja kyllä saa! Voit tilata kertasiivouksen juuri omiin tarpeisiisi räätälöitynä vaikkapa ennen juhlia, juhlapyhiä tai myös varmasti pidetyksi lahjaksi. Kotisiivouksen tilaajana olet myös oikeutettu kotitalousvähennykseen. Lisää tietoa kotisiivouksista ja kotitalousvähennyksen ohjeet löydät täältä.

UKK/FAQ / EN

Have you submitted a move-in or move-out notification to the property maintenance company? A change of address or name made through the Digital and Population Data Services Agency (maistraatti) does not automatically update your information with the maintenance company or property management.

You must inform your maintenance company in writing—either electronically through the Kartanon Kiinteistöpalvelut website or in person at the office. This way, the maintenance company can officially record you as a resident in the building records and request the name change to be made by the maintenance worker.

Updating your name on the door and mailbox takes about two weeks, depending on the workload. The end of the month tends to cause delays due to a higher volume of requests.

Our customer service team has forwarded your request as a work order to the maintenance technician. Please note that there may be several tasks already in the queue, and urgent issues such as water leaks or lockouts will be prioritized. Therefore, customer service cannot provide an exact time for when the work will be carried out.

If you wish to be present when the maintenance technician arrives, you can leave your phone number when submitting the work request. In that case, the technician will contact you directly to arrange a suitable time.

You can also submit a fault report electronically via the Kartanon Kiinteistöpalvelut website. Please make sure to first check which maintenance company is responsible for your property.

You are in the right place / calling the right number if your matter concerns Kaukajärviosuuskunta, Kartanon Isännöintipalvelu, Kartanon Kiinteistöpalvelu, or Kartanon Puhtauspalvelu.

If your issue cannot be resolved directly through customer service, we will direct you to the appropriate person or leave a call-back request on your behalf.

Only the apartment owner can order additional keys or request a lock rekeying through the property management office, and this must be done at their own expense.

If the lost key was attached to any identifying information (such as your name or address), rekeying the locks may be necessary to ensure the safety of the apartment and the housing company.

Tenants cannot order keys themselves; they must contact their landlord to discuss the possibility of ordering extra keys or rekeying the locks.

If you are a shareholder, you must submit a copy of either your ID card or a certificate of name change to the property management secretary. Also, notify your maintenance company about the name change, as they will update the building records and handle the name change on the door.

The parking space rental agreement is personal and cannot be transferred during the sale of the apartment. The parking space will be rented to the next person on the waiting list who does not yet have a parking space. The buyer may inquire with our office about available parking spaces and the waiting list situation.

House rules provide general guidelines for living in the housing company. If a resident’s lifestyle deviates from the norm and violates the house rules, repeatedly disturbing other residents, it is advisable to report the matter in writing to the property manager. The best initial approach is to give a friendly reminder directly to the person causing the disturbance. If this does not help, you can report the issue to your company’s property manager. After the disturbance report, the case will be investigated, and if necessary, a written reminder or warning will be sent to the person causing the disturbance. The name of the person making the report will not be disclosed to the recipient of the notification. If the disturbances continue, submit a new written report to the property manager.

The division of responsibility between the housing company and the shareholder or resident is pictured here.

The maintenance fees for the properties we manage are primarily handled by the property’s fee supervisor.

The fastest way to order documents is here.

“A rented parking space / parking right can be terminated under the ‘Kartanon Vuokrauspalvelut’ behind Autopaikat/ Irtisanominen.

We offer a wide range of cleaning services for housing companies, businesses, and private clients. We perform all cleaning tasks with care and good craftmanship. Contracts are always tailored to the customer’s needs. You can explore our full range of services here. Welcome to join our group of satisfied customers!

Yes, you can, and yes, you can! You can order a one-time cleaning service customized to your needs, for example, before parties, holidays, or as a gift anyone is sure to like. As a home cleaning customer, you are also entitled to the household tax deduction. You can find more information about home cleaning services and the household tax deduction instructions here.